torsdag 23 maj 2013

äckligt rik!

 
Ibland är det väldigt lätt att känna sig rik.
 
En dag som denna, torsdagen innan studiemedlen skramlar in på kontot, gapar plånboken inte bara tomt - den har allvarliga problem med att överhuvudtaget finna någon mening med sin existens.
 
Men vad gör det när jag vet att mina sista slantar spenderades på dans och jordgubbar?
 
Har man dessutom hälsat på sin bästa väns nya bäbis, påbörjat en inspirerande och intressant hemtenta om 1800-talet och dessutom ett AfroPowerdance-pass inbokat på eftermiddagen - då kan man ju inte tycka annat än att man har ett himla fint liv.
 
Som kronan på verket, pricken över i:et...
 
När middagen skrapas ihop av det jag har hemma för tillfället, det som liksom är kvar i botten på kyl och frys - och när den ändå blir såhär härlig - då känner jag mig riktigt lyxigt rik!
 
Ekologiska grönsaker, en riktigt bra olivolja, fluffigt eko-ris, hjortkött från farsan - créme fraichen är såklart också ekologisk, steksmöret likaså. 
 
För det spelar ingen roll hur lite pengar jag än har, jag skulle ändå aldrig tänka tanken att spara in några kronor på just maten. Bra mat är inte dyr, men däremot värdefull! 
 
Och jag tror förresten att jag har några kronor kvar i sparbössan för lite helgshopping.
Hittade nämligen ett jättegulligt armband jag bara måste ha... Det är visserligen inte det minsta ekologiskt, men det kostar bara 49 kr och så stödjer man SOS Barnbyar!
 
armband-puff
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar