torsdag 26 september 2013

på väg.


Nattfrosten ligger ännu kvar -
som ett gnistrande, sprakande varsel om vintervila.
Sommarens sista hallon hänger fortfarande vid sina stjälkar, köldbitna rosor håller envist fast vid sina frasiga kronblad.
En magiskt glittrande tjärn, där dimman sakta lättar.
Värmande strålar av morgonsolen letar sig målmedvetet igenom björkarnas skira lövkronor.
 




 Så ser min morgonväg till skolan ut, en helt vanlig torsdag i slutet på september.
Råkade ha kameran med mig idag, så ni kan ju lista ut själva huruvida jag kom i tid till morgonmötet eller inte...
 
Vi fick förresten pannkaka till lunch idag.
En av mina favoriträtter.
Funderade dock lite över varför det alltid serveras jordgubbssylt till pannkakor...
Jag tycker ju bättre om hallonsylt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar