måndag 30 september 2013

måndag.

 
 Redigerar bilder och funderar lite på vad jag ska säga på redovisningen i morgon bitti.
Troligtvis kommer jag inte säga särskilt mycket alls.
Fick en uppigift där vi skulle göra något med frukter eller frökapslar.
 
Kan man välja annat än vackra, röda nypon den här årstiden?
 
 
Min egen lilla plats i keramikverksta'n.
 

 
Med lagom stressfri utsikt genom fönstret...


 
Snabbmat hemma idag.
Blev toksugen på hamburgare.

 
Änglamarks kravmärkta kvarlevor av ekologiska, färdigfrysta kossor fick det bli.
Pimpade med örtagårdskrydda.
Men egen dressing gjorde jag i alla fall, efter att tveksamt stått med tuben i handen en stund där i affären.
Läste innehållsförteckningen och tänkte... Näe, glöm det! 
 
Majonnäs, creme fraiche, tomatpuré och en hel avocado.
Finhackad rödlök, en vitlöksklyfta och rätt mycket färsk chili.
Paprikapulver, salt och peppar.
Tadaa!
Märkligt lik den klassiska, köpta hamburgerdressingen
- fast godare!
 
Och så ett par skivor rostat fullkornsbröd, ruccola, purjolök, tomat och gurka.
Toppat med fetaost och färsk oregano.
Fett gott, kan jag lova!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar