torsdag 14 mars 2013

ananaskrukor och tantvarning.

Torsdagkvällen spenderades på Fridhems Blommor i Smedjebacken som firade 25-årsjubileum. Dagen till ära bjöds det på livemusik, välkomstdrinkar och chokladprovning - och såklart massa specialerbjudanden!
 
Den snygga ananaskrukan i mitten fick följa med mig hem, och jag införskaffade dessutom två snorbilliga och jätteglada pelargoner - i ett försök att komma över min övertygelse att krukblommor är till för tanter.
Det ska ju tydligen vara hemtrevligt med levande saker.
Som blommor och sällskapsdjur och sådär.
 
Djur är inte riktigt min kopp te, men jag är ett stort fan av piffiga inredningsdetaljer, så blommor it is! Har faktiskt lyckats hålla min orkidé vid liv i ett par månader nu!
 
Ivrig som man är så hade jag packat upp blommorna, slängt upp dem på fönsterbrädan, bytt gardiner och fotograferat det hela inom tio minuter från det att jag klev innanför dörren (innan jag ens fått av mig skorna eller tagit en välbehövlig kisspaus efter allt gratisvin...).
 
Man kommer helt enkelt till en punkt i livet där man inser att vita gardiner absolut inte passar in i ens världsbild - och då måste förändringen ske blixtsnabbt.
Men jag höll ut länge den här gången, säkert flera veckor!
Känns dock mycket bättre med mina älskade röda sammetsgardiner.
 
Heja färgsprak!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar