onsdag 19 oktober 2011

Njut av livet.


Vardagar är inte lika med tråkiga dagar!
Kom ihåg att man faktiskt inte alltid behöver göra "någonting vettigt" eller "göra nytta".
Det är viktigare att, till exempel - en vanlig måndagkväll - strunta i att städa och bara tända några ljus, dricka folköl och kolla på lite värmländsk och underbar komedi.
Livet är inte någonting man ska vänta på, det är ju liksom så att du ÄR ditt liv, hela tiden, varje dag, varje minut. Så varför inte passa på att upphöja även de små sakerna till stora njutningar, ge dem lika stort värde som de större händelserna?

Idag njuter jag av mina små, ovärderliga moments:
Tvättar - äntligen är favoritkläderna rena!
Eldar i kaminen, varmt, gött & mysigt.
Nytvättat hår, extra lockigt och extra rött!
Bäddar in fötterna i en filt bland kuddarna i min fina soffa och läser lite filosofi.
Lillebror kommer förbi på kaffe efter jobbet.
Jag behöver inte gå utanför dörren på hela dagen om jag inte vill.

Life's gooooood!
Ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar