fredag 22 juli 2011

a delicious dinner for a pair of jeans.

Njuter av lite god kvällsmat: parmaskinka, mozzarella och tomat - med olivolja, salt & peppar och färsk basilika. Tokigt gott och dessutom bra för mina jeans.

Tänker mycket på min nya lägenhet.
Längtar... Funderar... Planerar...
Måste skaffa en svart ram till min snyggaste Backyard Babies-affisch, försöka få upp låset till min gamla amerika-koffert (som morsan råkade låsa när vi flytta ut den ur min gamla lägenhet), den ska ju vara kombinerat soffbord och någon form av förvaringsutrymme - rätt svårt att förvara saker i något som är oöppningsbart liksom.

Mm, längtar efter första kvällen med levande ljus, en flaska vin och kanske lite mysigt sällskap. Och efter att få dra på min OnePiece en solig septembermorgon (ja, alltså - den riktiga morgonen - efter kl 11:00, allt innan dess räknas som gryning och är därmed på tok för tidigt) och äta frukost vid mitt lilla bord på gräsmattan utanför köksfönstret. Och jag längtar efter att för första gången få ett kök med mer än en låda - alla mina bestick kommer få bo i låda nu.

Vardagslyx rockar fett.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar