måndag 21 mars 2011

möjligheternas paradis.

Finns det liv på andra planeter? Finns det liv i andra länder? Finns det liv, vilja och mod nog att upptäcka livet? Mitt liv är här, nu och i morgon.
 När man känner sig mikroskopiskt liten och obetydlig, det är då man inser att man faktiskt har ett val. Att det inte är hela världen att välja fel.
Fast fel förresten, det kan inte vara fel om det är vad jag vill, vad jag väljer.
Världen är underbar, och den väntar på att få besök av mina barfotafötter.
 I dess sand och gräs, på asfalt och betong, läskiga sjöbottnar och sammetslena havsstränder, stenar, kottar, löv och svala plattbelagda butiksgolv, branta backar och små, vindlande trappgränder - alla ligger de utbredda i väntan på mig.
Och jag är på väg. Inte så att jag snart kommer att vara på väg - jag har varit på väg hela mitt liv. Hela livet är ju en resa. Det är bara det att resplanen ser annorlunda ut i framtiden jämfört med det förflutna.
Spelplanen har blivit större. Oändlig...

1 kommentar:

  1. Men sötstrut va fri du är i dina tankar o i ditt
    härliga liv <3<3<3 love it "mamman"

    SvaraRadera