tisdag 27 augusti 2013

Inflyttad & inskolad!

 
Flyttkaos råder ännu, så idag bjuder jag bara på några småglimtar om hur jag har det i min nya lya i Leksand. 
Här är det så äckligt idylliskt att jag riskerar att bli kär.
Och ja, skolan verkar fantastisk.
 


Blommorna har fått ett nytt hem i storfönstret vid matplatsen
 


 Badrummet badar i eftermiddagssolen som letar sig in mellan slingrande rankor och sköna, gröna blad.
 


 Långhylla i köket.

 

Hyfsad utsikt från köksfönstret...
 

Min lilla spis.
 

Sovrumsfönster. Naturligtvis med fladdrande tunna, vita gardiner och kungligt djup fönsternisch.
 

 Det här är  vad jag ser från tidigare nämnda sovrumsfönster när jag sitter där och filosoferar.
 

Grannaste grinden i grannskapet!
 

Litet sött & rött klädskåp ingår.
 

Som tur är var det befintliga soffbordet kalasfint.
 


Farstubron.

 

Min vana trogen ser jag naturligtvis till att bo där det finns en skaplig balkong eller uteplats. I det här fallet är dansbana det första ord som faller från tungan ner på tangentbordet. Med kvällssol.
 
Återkommer med mer updates när det börjar ordna upp sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar