lördag 27 april 2013

nöjd.

 
Soliga, underbara lördag..!
 
Har hittills käkat gröt till frukost - vilket är helt nytt för mig - varit ute och lekt fotograf med fina Sofie, provgått mina nya träningskläder ett par timmar och handlat massa mat.
 
Funderar över hur jag ska spendera resterande vakna timmar. Börjar bli extremt målarsugen nu, och det står ju två stora, tomma dukar i vardagsrummet och bara längtar...
 
Lite extra hopp om framtiden dök upp häromdagen också, ett litet mail där jag välkomnades till Leksands Folkhögskola för en intervju - ett steg på vägen åtminstone!
 
Får se om jag ikväll lyckas med det jag försökt med hela veckan: stanna hemma, måla och plugga.
Men det är väl egentligen inte särskilt troligt.
 
Gissar att det inte är helt omöjligt att jag hamnar på valfri oväntad plats med ett oplanerat vinglas i den ena färgfläckade handen och en näve chips i den andra.
 
Tänk så fint livet blir när man vågar säga ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar