måndag 30 juli 2012

Kaktus i motljus.


Idag känner jag mig precis så.
Eller kanske lite mer som ett mycket litet hjul, som försöker rulla igenom en vattenpöl i uppförslut. Somliga skulle kalla det förkylning.
Jag väljer att ge tillståndet det något längre namnet ”ofrivillig begränsning av aktivitet”.
Som tur är så kan man rita under tiden som snoret droppar och huvudvärken envist vägrar ge med sig. Hur kommer det sig förresten att man aldrig reflekterar över sina bihålor annat än när de ilsknar till?
Nåja, det ger mig lite extra tid till att leta upp de bästa bilderna från fredagens lilla stillsamma kvällspromenad. En promenad som för övrigt resulterade i att undertecknad tvingades i säng redan klockan nio, på grund av värkande muskler, frysande kropp och tungt huvud.
Tydligen ska man inte alls försöka motionera bort ens en liten, nästan färdig förkylning. Då kommer den tydligen tillbaka – ännu argare, ännu starkare!
¨












Nu vilar jag kroppen. Kryar på mig, som de säger. Äter mörk choklad och funderar så att hjärncellerna knakar i fogarna.
Ska jag söka den ettåriga keramikutbildningen på Leksands Folkhögskola nästa år? Ja det ska jag. Ikväll ska jag sysselsätta mig med det självporträtt som anses ingå i ansökan. Skadar inte att börja i tid.
Vad ska jag baka till mitt födelsedagsfikakalas? En brutalgod chokladtårta och halloncupcakes blir det troligtvis. Och kanelbullar med vaniljkräm. Jag har redan talat om för min lillebror att av honom önskar jag mig minsann en piercing i näsan som present. Eller en cykelpump.

Dagens dagsverke.
I detalj.

Over and out! /Ofelia

3 kommentarer:

  1. Wunderbar, både du och det du gör, gillar det(ig) enormt mycket! =) Puss min sötnos!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men taaack käraste du, va glad jag blir!! :D *kärlekspuss*

      Radera
  2. klart du ska söka keramikutbildning! du kommer älska det! krya på dig

    SvaraRadera